Telia erbjuder många olika karriärvägar

Patrik Andersson började jobba på Telia för åtta år sedan. Först som säljare i butik, sedan butikschef och idag som projektledare på kontoret i Farsta.

Telia är en stor arbetsgivare vilket gör att man har många olika karriärvägar internt. Kontaktnätet mellan kollegor har en stor betydelse, både privat och för karriären. 

Men i ett stort företag kommer också stora krav. Patrik erkänner att ibland är det svårt att få tiden att räcka till. Då gäller det att hitta alternativa vägar för att lösa problemen och lyckas leverera uppdragen. Och ibland är inte jobbet helt enkelt. När man jobbar i kundfront får man ibland hantera kunder som är irriterade eller upprörda, då gäller det lösa kundens problem. Om man i ett sådant läge dessutom får till en försäljning och gör kunden nöjd och glad, då får man en härlig känsla i magen, enligt Patrik.

Målet för Patrik är för tillfället att utveckla sitt projektledarskap. De chefer Patrik haft genom åren har varit duktiga på att se till hans individuella utveckling och coacha honom i rätt riktning. Patrik har jobbat två år som projektledare och finns det jättemycket att utvecklas inom. Framtiden får utvisa vad Patrik jobbar med härnäst men en sak är säker, snart åker han och en kollega till London för att se en rugbymatch. 

Min resa på Telia